zdrowe batony orzechowe
Każda mama zapewne przyzna mi rację. Pomysły na drugie śniadania kończą się tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego, a w plecaku zaczyna królować, stara dobra kanapka. Czasami aż mi żal mego dziecka, które – ponoć – jako jedyne nie dostaje do szkoły słodyczy. Opcje lunchowe, są bardzo ograniczone. I choć blogerzy pokazują jak to ich dzieci noszą do szkoły ryż i tortille, bądźmy poważni, różnorodność drugich śniadań nie powala. Co gorsza u dzieci, które nie jedzą śniadań w domu i trzeba im zapakować więcej prowiantu. Każdy pomysł jest na wagę złota, dlatego dziś dzielę się z Wami moim super prostym i szybkim odkryciem. Batoniki są wysoko energetyczne i zaspakajają głód na długi czas już po jednym kawałku.

Przyrządza się je nader prosto.

Zdrowe batony orzechowe – przepis

Składniki:

  • masło orzechowe (stety, niestety najlepiej sprawdzają się te mniej ‚zdrowe’, bardziej ciągnące masła, domowe masło, lub takie bez dodatków trzeba wzbogacić o dodatkową porcję miodu i oleju koko, żeby masa się skleiła), 400g
  • 2 łyżki miodu
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • gorzka czekolada

Przygotowanie:

Masło orzechowe podgrzewamy na małym ogniu do rozpuszczenia, dodajemy płatki owsiane i miód, energicznie mieszając. Przekładamy do foremki i posypujemy gorzką czekoladą (u nas Lindt 75%). Wstawiamy do lodówki i czekamy aż masa stwardnieje (ja wystawiam na podwórko na ok 45 min.)
Kroimy na małe kawałki i zjadamy, lub zawijamy na lunch do szkoły czy pracy.

Uwaga! Uzależnia ;)

zdrowe batony orzechowe
Zawiniątko poniżej jest codziennym marzeniem mojego syna ;)

zdrowe batony orzechowe

Jeśli spodobał Ci się artykuł, podziel się z innymi ! Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone